RANT - Sprzedaż, serwis rowerów

Wykorzystaj MINDFULNESS, aby pokonać stres i cieszyć się życiem

02 październik 2019
(5 głosów)
Wykorzystaj MINDFULNESS, aby pokonać stres i cieszyć się życiem Adobe Stock

Po raz pierwszy w Zielonej Górze odbędzie się Trening Redukcji Stresu oparty na Uważności (ang. Mindfulness based Stress Reduction, MBSR), poprowadzony przez Mindful Presence we współpracy z Uniwersytetem Aarhus z Danii oraz zielonogórskim Centrum Bliskości.

8 tygodniowy kurs rozpocznie się 18 października i będzie mogło w nim uczestniczyć max. 12 osób. Zajęcia poprowadzą psycholog oraz nauczyciel mindfulness, absolwent najstarszej szkoły mindfulness w Wielkiej Brytanii przy Uniwersytecie Bangor (Walia), uczestnik kursów mindfulness przy Oxford Mindfulness Center.

Trening redukcji stresu za pomocą uważności (MBSR) został stworzony w 1979 r. przez prof. medycyny Jona Kabat-Zinna i jego zespół w USA w Klinice Stresu. W ciągu 39 lat dokonano ponad 4 000 badań, które potwierdzają skuteczność metody na gruncie psychologii i neuronauki.

Z JAKICH POWODÓW LUDZIE BIORĄ UDZIAŁ W KURSIE MBSR?

• stres związany z pracą i życiem osobistym

• niepokój i przemęczenie

• obniżony nastrój lub problemy z kontrolą emocji

• problemy ze snem

• chroniczny ból

• podwyższone ciśnienie krwi

• bóle głowy

• potrzeba rozwoju osobistego, polepszenia jakości życia

stres1

TRENING MINDFULNESS - JAK TO DZIAŁA?

Po pierwsze, uczestnik kursu ma okazję zadbać o jakość swojego życia i równowagę psychiczną poprzez rozwijanie umiejętności bycia w pełni obecnym w bieżących doświadczeniach. Umiejętność bycia „tu i teraz” w różnych sytuacjach, a także w kontakcie ze swoimi myślami, emocjami, wrażeniami z ciała, pozwala przeżywać to, czego doświadczamy głębiej, a zarazem mądrzej. To krok do życia pełnią, niezależnie od okoliczności w jakich się znaleźliśmy. Uważna obecność w kontakcie z drugim człowiekiem sprzyja budowaniu bardziej satysfakcjonujących relacji. Skoncentrowanie uwagi na zadaniach często podnosi jakość ich wykonania. Umiejętność bycia w pełni obecnym, to pierwszy krok w stronę wzrostu energii, satysfakcji i radości życiowej.

Po drugie, uczymy się jak radzić sobie z sytuacjami stresowymi. Potrzebne jest tutaj wypracowanie zdolności do obserwowania własnych myśli, emocji i doznań z ciała, takimi, jakimi one są, bez utożsamiania się z nimi, a także bez zaprzeczania im, czy oskarżania się z ich powodu (w praktyce okazuje się to być sporym wyzwaniem). Dzięki tej umiejętności możemy odkrywać nasze automatyczne schematy i reakcje, które zazwyczaj nakręcają spiralę stresu i negatywnych emocji. Dowiadujemy się przy tym, jak skutecznie radzić sobie z natłokiem myśli i emocji, a tym samym uwolnić się od przymusu działania pod ich wpływem. Ćwiczymy, jak zatrzymać mechanizm nakręcania się destrukcyjnymi myślami i emocjami oraz, jak zastępować automatyczne reakcje - świadomymi, korzystnymi decyzjami, odzyskując tym samym kontrolę nad życiem.

EFEKTY TRENINGU

• trwałe obniżenie fizycznych i psychologicznych symptomów stresu,

• zwiększoną zdolność do relaksowania się,

• redukcję poziomu bólu oraz umiejętność radzenia sobie z chronicznym bólem,

• większy entuzjazm i energię do życia,

• podwyższenie samooceny,

• rozwój umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresujących zarówno krótko jak i długotrwałych.

stres3

ORGANIZACJA KURSU

Trening Redukcji Stresu będzie trwać od 18 października do 13 grudnia (8 spotkań po 2,5 godziny oraz 6-godzinny dzień uważności w sobotę 30 listopada). Uczestnicy spotykają się w piątki o godz. 18.30 w komfortowej sali Centrum Bliskości przy ulicy Sowińskiego 4a/2 w Zielonej Górze.

Bezpłatne spotkanie informacyjne – 13 października, godz. 18.00.

Dzięki współpracy z duńskim Uniwersytetem Aarhus uczestnicy otrzymają bezpłatną aplikację na telefon, umożliwiającą im wygodny dostęp do narzędzi mindfulness. Chętne osoby będą mogły także śledzić efekty treningu na podstawie kwestionariuszy psychologicznych wypełnianych przed i po kursie w sposób anonimowy. Dodatkowo, każdy uczestnik może skorzystać z godzinnej sesji indywidualnej z psychologiem lub trenerem mindfulness.

Zgłoszenie można wysyłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w tytule maila wpisując: MBSR Zielona Góra lub dzwoniąc pod nr tel. 535 410 986.

Koszt treningu wynosi: cena standardowa: 900 zł; cena promocyjna: 800 zł (przy wpłacie zaliczki (150 zł) lub całości do 12 października). Możliwa płatność w 2 ratach. 

Zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej organizatora treningu: www.mindfulpresence.pl lub fb: mindfulpresencepl

stres2

zdjęcia: Adobe Stock

Katarzyna Mayer Bzowa

Nieważne, czego pragniesz - na świecie jest na to miejsce ...

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzegamy sobie prawo skracania i adiustacji tekstów oraz ich tytułów.

Na podstawie art. 25 ust.1 pkt 1b prawa autorskiego, wydawca wyraźnie zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych na portalu internetowym "NewsLubuski.pl" jest zabronione.

Jeżeli widzisz błąd na stronie, napisz do redakcji: NewsLubuski

 

Top

stat4u

Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszego portalu bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.